Krångel och frustration förbyttes till lycka

Strax före semestern köpte jag en ny pendelcykel, en Bianchi Camaleonte Sports Inn som tyvärr från dag ett bara krånglat för mig. Det är säkert inget fel på modellen i allmänhet, men jag verkar fått ett måndagsexemplar.

Idag på eftermiddagen skulle jag komma till Bianchi Café & Cycles efter att de haft min cykel inne för att titta på det senaste felet som var ett konstant knakande ljud från vevpartiet. När jag lämnade in den, talade jag med deras butikschef som jag tidigare också mailat med. Jag uttryckte min besvikelse över mitt val av cykel och berättade att jag önskat att jag gått på mitt andra val av pendelcykel som var en Bianchi Zurigo cyclocross.

Strax innan stängning klev jag in i butiken och träffade butikschefen. Deras förslag var ett återköp av den krånglande cykeln, för de hade inte lyckats få bukt med det knakande ljudet. Grädden på moset var att jag blev erbjuden att köpa min drömpendelcykel till ett riktigt bra rabatterat pris om jag ville. 

Det var inget svårt val, så imorgon får jag hämta en ny Bianchi Zurigo Ciclocross. Jag kan inte annat än hylla Bianchi Café & Cycles i Stockholm för deras fina kundservice


2 kommentarer

  1. Magnus Emanuel · augusti 8, 2014

    Ja, verkligen. Känns riktigt skönt att det löste sig så fint. Nya cykeln går som ett skott =)

    Gilla

  2. Anna Buhre · augusti 6, 2014

    Vad härligt Magnus!

    Gilla

Lämna ett svar till Anna Buhre Avbryt svar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.