Efter att jag varit på kurs idag åkte jag till Bianchi Café & Cycles för att höra vad som händer med min fråga om min Camaleonte Sport Inn. Jag köpte den i torsdags och tyvärr var jag redan på fredagen tvungen att åka förbi och laga den för att det blev något knas med växlarna. I måndags pratade jag med dem och berättade att växlarna forfarande inte går i som de ska efter reparationen. Min spontana reaktion är att jag helst av allt skulle vilja ångra mitt köp och välja en en annan model.
Efter lite snack med säljarna och slutgiltligen chefen på Bianch Café & Cycles ville de ta in cykeln och göra en besiktning om varför felet kvarstod på min cykel, då de inte haft andra klagomål på denna modell. Jag tycker det var en bra diskussion, även om jag inte fick något svar just idag på vad som händer förrän de tittat på den igen.
Vi får väl se vad som händer i veckan, men känslan jag har är att de kommer vilja laga den igen. Det är väl bra, men oron för att felet ska komma tillbaka igen kommer finnas där nästa gång jag startar min pendelcykling. Eftersom denna cykelupplevelse startat helt fel för mig önskar jag att de sa att jag fick byta den mot en annan modell, även om det innebär en extra slant i mellanskillnad.
Uppdaterat 28 maj
Idag lämnade jag in cykeln. Bianchi bad om en sista chans till att försöka fixa cykeln så den funkar som den ska, vilket jag gav dem. Om de inte får till den, så ska de återkomma med ett förslag på en annan lösning.